Strefa - Rodziny

empatia

Test z pytaniami jednokrotnego wyboru

Punkty zdobyte: 0

Punkty konieczne do zaliczenia: 0

Czas rozwiązywania: 00:00

Witaj w teście! Aby zaliczyć test, musisz zdobyć 90% punktów. Masz do dyspozycji pytania jednokrotnego wyboru.

Dziecko mówi:
Nie mogę dziś pójść do państwa X. Oni świetnie sobie radzą, przecież nie są chorzy ani bezradni. Odpowiadasz:



W odpowiedzi dziecko mówi: Ja nie chcę tam dzwonić, ty zadzwoń. Odpowiadasz:



W odpowiedzi dziecko mówi: To nie jest żadne złamanie zasad, zresztą nikt nich nigdy nie ustalał. Mówisz:



W odpowiedzi słyszysz: Wcale nie jestem leniwy/a. Odpowiadasz:



W odpowiedzi słyszysz: Powiedz im, że mam dużo nauki i nie dam rady dziś przyjść. Mówisz:



W odpowiedzi słyszysz: Ale dlaczego nie mogłabyś/nie mógłbyś zadzwonić ty? Mówisz:



W odpowiedzi dziecko mówi: Nie widzę w tym lenistwa, po prostu nie chcę tego robić! Odpowiadasz:



W odpowiedzi dziecko mówi: Nie wiedziałem/am, że to tak ważne. Mówisz:



W odpowiedzi dziecko mówi: No dobra, zadzwonię. Mówisz:



W odpowiedzi dziecko mówi: Czemu jesteś rozczarowany/a? Odpowiadasz:



W odpowiedzi słyszysz: To nie ma znaczenia, bo oni sobie poradzą bez tego. Odpowiadasz:



W odpowiedzi dziecko mówi: Moje zachowanie jest takie, bo nie chcę tego robić. Odpowiadasz:



W odpowiedzi dziecko mówi: Ok, spróbuję, ale nie jestem pewna. Mówisz:



Dziecko odpowiada: O nic. Mówisz:



W odpowiedzi słyszysz: Co mam wyjaśniać? Odpowiadasz:



W odpowiedzi słyszysz: Niby co mam zrobić? Odpowiadasz:



Na twoje słowa dziecko reaguje: Bo ty nic nie wiesz. Odpowiadasz:



W odpowiedzi dziecko mówi: Nie chcę tego robić osobiście, czuję się niekomfortowo. Odpowiadasz:



W odpowiedzi dziecko mówi: Dlaczego dla nich to miałoby być ważne, przecież nie jestem ich rodziną? Odpowiadasz:



W odpowiedzi dziecko mówi: Może masz rację, ale nie czuję, że to jest konieczne. Odpowiadasz:



W odpowiedzi dziecko mówi: Ale to dla mnie bardzo trudne, nie wiem, co powiedzieć. Odpowiadasz:



W odpowiedzi dziecko mówi: Zrób to ostatni raz. Mówisz:



W odpowiedzi dziecko mówi: Nie wiem, po prostu nie chcę tego robić, mam dosyć! Odpowiadasz:



Po chwili milczenia dziecko mówi: Ale tu nie chodzi o sprzątanie! Odpowiadasz:



Po słowach dziecko stwierdziło, że chce abyś to załatwił/a. Zrobiłeś/aś to. Od tego momentu dziewczyna zaczęła opowiadać o swoich przeżyciach…. chwili milczenia dziecko mówi: ale tu nie chodzi o sprzątanie! Odpowiadasz:



Dziecko mówi:
Ja tam już nie pójdę!



Dziecko mówi:
Nic się nie stało. Po prostu nie chcę tam iść.



Dziecko mówi:
Nie muszę ci się tłumaczyć. To nie twoja sprawa.



Dziecko mówi:
To nie o to chodzi. Nie rozumiesz!



Dziecko mówi:
Nie chcę o tym rozmawiać teraz. Proszę, zostaw mnie.



Dziecko mówi:
Ale to nie jest takie proste, jak ci się wydaje.



Dziecko mówi:
Nigdy mnie nie słuchasz, zawsze po prostu mówisz, co mam robić.



Dziecko mówi:
Może porozmawiamy o tym później? Nie teraz…



Dziecko mówi:
Czasem po prostu potrzebuję, żebyś mnie zrozumiał/a, a nie od razu wymagał/a.



Dziecko mówi:
Czy zawsze musisz tak mówić? Czasem czuję, że mnie nie rozumiesz.



Dziecko mówi:
Skoro nie rozmawiamy naprawdę, to nie chcę w ogóle nic mówić.



Dziecko mówi:
Skoro nie rozmawiamy naprawdę, to nie chcę w ogóle nic mówić.



Test zakończony. Dziękujemy za udział!

Postaraj się bardziej empatycznie odpowiadać dziecku. Zacznij rozmowę od nowa.